Pomoc techniczna

spróbuj sam rozwązać najprostrze problemy

Łącze radiowe

1. Sprawdzić połączenie kablowe między anteną, a routerem bądź komputerem.
Kabel Ethernetowy z zasilacza PoE wychodzący z portu Lan/Data powinien być wpięty do poru WAN w routerze. Schemat podłączenia POE

2. Jeżeli przewody są prawidłowo podpięte i żaden nie był poluzowany proszę wyłączyć zasilanie urządzeń (zasilacz PoE oraz zasilacz routera) na kilka sekund.
Po ok. 5 minutach od ponownego podpięcia należy ponownie sprawdzić czy jest połączenie z siecią Internet.

3. Przy dalszym braku usługi proszę podpiąć komputer bezpośrednio do kabla LAN/Data, jeżeli sesja PPPoe jest ustawiona na antenie powinniśmy uzyskać połączenie. Jeśli PPPoe jest na routerze można ustawić ją tymczasowo na porcie ethernet w komputerze. Dane dla sesji PPPoe Znajdują sie na pierwszej stronie umowy.

W przypadku, gdy po podłączeniu kablowo do routera mamy internet, a przy połączeniu wi-fi nie, wówczas można zalogować się do routera i zmienić kanał nadawania wi-fi.

Gdy połączenie z internetem występuje tylko po podpięciu bezpośrednio do kabla Lan/Data, wówczas uszkodzony jest router i najprawdopodobniej wystąpi konieczność zakupu i konfiguracji innego routera.

Natomiast jeśli nawet po podpięciu sie do Lan/Data i ustawieniu PPPoE na karcie sieciowej (w przypadku gdyby nie zostało wprowadzone na antenie) nie uzyskamy połączenia, wówczas najprawdopodobniej antena nie działa prawidłowo i konieczny jest kontakt z działem technicznym.

Połączenie światłowodowe

1. Sprawdzić połączenie kablowe między konwerterem światłowodowym, a routerem bądź komputerem.

Kabel Ethernetowy z konwertera powinien być wpięty do poru WAN w routerze.

W przypadku niektórych osiedli, gdzie światłowód kończy się w punkcie styku na klatce schodowej pomijamy krok 2.

Schemat podłączenia światłowodowego


2. Sprawdzamy kolor diod na konwerterze światłowodowym, jeżeli któraś z nich świeci na czerwono należy sprawdzić jakim napisem jest oznaczona i skontaktować się z działem technicznym Awist.

Jeżeli diody świecą na zielono, bądź pomarańczowo przechodzimy do następnego punktu.

3. Jeżeli przewody są prawidłowo podpięte i żaden nie był poluzowany, a diody na konwerterze mają odpowiednie kolory, proszę wyłączyć zasilanie urządzeń na klika sekund. Po około 5 minutach od ponownego podpięcia zasilania sprawdzamy czy mamy dostęp do sieci.

4. Podłączamy komputer za pomocą kabla ethernet do routera i sprawdzamy, czy nastąpi połączenie z siecią. W przypadku, gdy po podłączeniu kablowo do routera mamy internet, a przy połączeniu wi fi nie, wówczas można zalogować się do routera i zmienić kanał nadawania wifi.

Niestety przepustowości oraz stałości połączenia wifi nie da sie zagwarantować, ze względu na mnogość czynników wpływających na rozchodzenie się fal radiowych (np. odległość, ilość przeszkód, rodzaj materiału z jakiego wykonana jest przeszkoda, zaszumienie kanałów itp.)

5. Jeżeli przy połączeniu kablowym nie mamy Internetu należy sprawdzić, czy router emituje sieć wifi, której do tej pory używano. Jeżeli nie, oznacza to że usunęli Państwo jego ustawienia i wymagana jest ponowna konfiguracja. Z kolei jeśli sieć jest widoczna powinno wystarczyć zalogowanie się do routera i uruchomienie funkcji REBOOT(Uruchom ponownie), opcja ta w niektórych modelach urządzeń jest dostępna dopiero w trybie Advanced Setup (Ustawienia zaawansowane).



Formularz kontaktowy

W przypadku dalszych problemów zachęcamy do kontaku z serwisem Awist poprzez poniższy formularz